Erik Linder

Han som enligt mig kommer bli sveriges nya stjärnskott inom kort. Han har ett bra utseénde, skriver bra låtar och inte minst så sjunger han bra! Påminner mig faktiskt lite om Ted Gärdestad...


Lite om Erik:

Den före detta budbilsföraren Erik Linder var en helt vanlig 27-årig kille från Tyresö utanför Stockholm innan han med sin känslofulla stämsång blev tittarfavorit och finalist i succé-tv-programmet Talang 2009.

Erik började sjunga i tidig ålder och storasyster Anna fick med honom i skolkören när han var sju år gammal. ”På Lucia i årskurs ett fick jag sjunga Staffan-solot och efteråt kom en pappa fram och sa “fortsätt med den fina rösten”.  Jag tror att uppskattning är som bränsle, att få höra att man gör något bra får en att vilja fortsätta. Dessutom var det ju riktigt kul att sjunga. Så jag fortsatte.”

I andra klass gick Erik med i gosskören och blev kvar där i tio år för att så småningom studera vidare i diverse musik-, sång- och teaterklasser. Musik och sång har alltid haft en central del i Eriks liv men det är först nu som hans stora dröm går i uppfyllelse.

Om debutalbumet ”Inifrån”:

”Jag älskar att sjunga på svenska. Det känns ofattbart och jättespännande att få göra ett album! Tänk att jag får göra precis den skivan jag alltid drömt om att göra. Superbra låtar på svenska, och mycket vikt på sången. Det är en ära att få tolka dessa fantastiska sånger. Att ens tänka sig att en skiva med min bild på ska stå i butiken känns helt overkligt och jättestort!,” säger Erik.

 

 

 




Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Photobucket
RSS 2.0