BUSS

Ett par saker jag verkligen stör mig på ang. BUSS!
1. När man står o väntar på bussen brukar det alltid stå någon i busskuren och röka! Snälla, gå ett steg framåt och rök utanför! Blir ju förgiftad.

2. Alla tävlar om vem som kan tränga sig in genom bussdörren först!! Tänk på dom gamla tanterna som också måste på bussen och inte kan tävla... ^^ tråkigt för dom ju! :S


3. Man kommer in på bussen och ska sätta sig nån stans... Det e alltid nån som har en väska, halsduk, bok eller så på stolen brevid sin egen! Frågar man då snällt "Kan jag sitta här??" - Så får man en blick tillbaka som säger: Ser du inte att min bok sitter på den här stolen??? Fast dom ändå flyttar på föremålet och så kan den som sätter sig där sitta o skämmas och känna att den är i vägen!

4. Man har suttit i bussen i exakt 2 minuter.. Då börjar man koka! Måste busschauffören skruva upp värmen på max när det sitter/står 50 pers i samma buss o trängs med stora jackor och halsdukar!?!

5. På nästa stopp ska du gå av och det är nu dags för att trycka på den röda stop knappen över sig! Du trycker...trycker igen.. igen..igen.. Åhh herregud den funkar inte!! Du måste därför slänga dig ut från sätet och trycka på en annan röd liten knapp i hopp om att den ska fungera!

6. Puh! Du tryckte på en knapp som fungerar!! Problemet är bara att busschauffören glömmer öppna dörren där bak eftersom nya passagerare stiger på där fram! Du får lätt panik och tankarna i ditt huvud låter såhär:
Ska jag ropa på chauffören att han ska öppna och alla andra i bussen tycker min röst är löjlig?
Ska jag kolla runt lite i bussen och se om kanske någon annan vill ge chauffören beskedet?
Ska jag stå helt stilla och gå av på nästa stopp?
Eller ska jag slå sönder dörren?
Vad skulle du gjort??





Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Photobucket
RSS 2.0