Gotland

Idag åkte familjen vidare på våran resa, höhö. Till Gotland... 3 timmar tog det över till den "lilla" ön med färja. Jag trodde seriöst att det var som en liten holme där det fick plats med 20 stugor och en bensin mac! Och eftersom pappa tycker jag e så korkad så sa han att det nog inte gick att ta me bilen dit... och jag tror ju självklart (a) på allt som pappa säger! Så när vi kom hit så fick jag ju chock! Jag satt i bilen såhär: "Men gud!! Dom har vägskyltar!!", "Ofta dom har elgiganten??", "Kolla pappa...ICA!!" hahahahaha









Vi satt i bilen och väntade på att få komma in på båten :) Hade lite tråkigt så satt och fotade!

Juste, haha! Mamma får snart damp på mej (a) Jag har gått omkring i hela dag och pratat gotländska (gotska?)...Vad nu den dialekten heter som dom som kommer här ifrån pratar! As skön dialekt!! :D
"Jaog kaaaomer efrån Gaaaotland och de ä ju sååå raouligt att praota vaoran deialekt asso!!"

Kommentarer
Tante Mal

Du är söt du... Ja, då vet du att Gotland är ett landskap, där det bor ca 57.000 människor...

Så det är liiite större än en holme.. Dessutom sveriges största ö..

Faurtsätt dao att praate gaoutläänska ;) Krama familjen från Dalskogs gänget!! <3<3<3

2010-08-01 10:39:26
Martin "tolvan" - Bisexuell, humor, natur

Hej, jag läste att du kunde hjälpa med deras design gratis.

Jag skulle uppskatta mycket om du kunde hjälpa mig :)

kommentera min blogg om du vill hjälpa mig mot en länkning ^^

2010-08-13 20:01:00
URL: http://tolvans.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Photobucket
RSS 2.0